MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

VİZE İŞLEMLERİ


FRANSA'YA TİCARİ VİZE BAŞVURUSUNDA BULUNACAK ÜYELERİMİZİN DİKKATİNE!..

Odamız ile Fransa’nın Türkiye Büyükelçiliği arasında imzalanan “Vizelere Dair Anlaşma” ile iki ülke arasında ekonomik alışverişlerin gelişmesine katkıda bulunan Odamız üyelerinin vize taleplerine ilişkin sürecin kolaylaştırılması amaçlanmaktadır.

Başvuru için lütfen Üye Hizmetleri Birimimize müracaat ediniz.

Anlaşmadan kimler faydalanabilir, gerekli şartlar nelerdir?

  1. Oda üyesi olan şahıs işletmeleri (gerçek kişiler), şirket ortakları, eş ve çocukları.  
    (Şirket veya Şahıs işletmesinin Oda üyeliğinin en az 2 (iki) yıl ve daha uzun süreli olması şartı aranır.)
    (Tüzel kişi ortaklarınınortaklık süresinin TC uyruklular için en az 1 yıl, Yabancı Uyruklular için enaz 2 yıl olması şartı aranır.)
  2. Üyemiz olan şirket ve şahıs işletmelerinin tescilli temsil ve ilzama yetkili müdürleri, şirket müdürlerinin eş ve çocukları
    (Gerçek ve tüzel kişi üyelerin ticaret sicilinde tescilli yetkilileri için süre aranmamaktadır.)
  3. Üyenin vadesi geçmiş aidat borcu olmaması gerekmektedir.
  4. Seyahatin ticari amaçlı olması gerekmektedir.

Fransa Vize Başvuru Dosyası İçin Gerekli Belgeler

1-  https://visa.vfsglobal.com/tur/tr/fra linkinde bulunan Vizesi başvuru formunu online olarak internet üzerinden doldurarak başvurunuzu gerçekleştiriniz. 

2- Kişi Bildirim Dilekçesi (Fransa Büyükelçiliği’ne hitaben şirketin antetli kağıdına yazılacak ve şirket yetkilisi tarafından imzalanacak, seyahat edecek kişinin şirketteki görevi, seyahat amacı ve tarihlerini belirten ve seyahat masraflarının seyahate katılan tarafından karşılanacağını taahhüt eden dilekçedir. Taslak dilekçe aşağıda "EKLER" başlığı altında paylaşılmıştır.)

3Tanıma Mektubu Başvuru Dilekçesi (Kaşeli ve imzalı olmasına dikkat edilmelidir. Dilekçe formatı aşağıda "EKLER" başlığı altında paylaşılmaktadır.)

4İki adet biometrik fotoğraf

5Pasaportun resimli sayfalarının fotokopisi (Pasaport geçerlilik süresi talep edilen vize süresinden daha az olmamalıdır)

6Nüfus cüzdanı fotokopisi

7Vukuatlı nüfus kayıt örneği (2 adet olmalıdır)

8İkametgâh belgesi

9Yurt dışında geçerli olan en az 30.000 Euro teminatlı seyahat sigorta belgesi

10Şirketin imza sirküleri

11Otel ve uçak rezervasyon evrakları (Odadaki işlemlerinizin tamamlanmasınından sonra başvuru dosyasına eklenmesi gerekiyor)

12Masrafların karşılanacağına dair finansal dokümanlar (Banka Hesap/Kredi kartı dökümü, Tapu, Araç Ruhsat) (Odadaki işlemlerinizin tamamlanmasınından sonra başvuru dosyasına eklenmesi gerekiyor)

13Seyahatin maksadına göre fuar kayıt belgesi veya Fransa’da işbirliği yapılacak şirketin antetli kağıdına yazılmış, imzalanmış ve kaşelenmiş davet mektubu (2 adet olmalıdır.) 

NOT: Odamıza sunulacak yukarıdaki dosya içeriği Odamızca kontrol edilecek, inceleme sonrası bir Tanıma Mektubu ile firmaya ait güncel evraklar (oda kayıt, faaliyet ve ticaret sicil gazetesi) tarafımızca dosyaya eklenecektir.

Evrakların Teslim Edilmesi  Ve Sürecin İşleyişi

  • Seyahat edecek her bir birey için yukarıda belirtilen evrakları içeren bir dosya hazırlanacaktır.

Hazırlanan evrakların tamamı 1 adet dosya içersinde MTSO Üye Hizmetleri Birimimize teslim edilecektir. (Eksik dosyalar teslim alınmayacaktır!)

  • MTSO Üye Hizmetleri Birimi dosyayı kontrol etmek ve tanıma mektubunu teslim etmek için başvuruda bulunan kişiye ertesi güne randevu verir. 
  • Dosyanın incelenmesi sürecinde hata ve/veya noksanlık tespit edilmesi durumunda, bunların başvuran tarafından giderilmesi sürecinde yaşanan gecikmeler yukarıda belirtilen teslim süresine eklenecektir.
  • MTSO tarafından hazırlanan "TANIMA MEKTUBU" başvuru dosyanıza eklenerek başvuruda bulunan kişiye teslim edilir.

NOT: Tanıma Mektubu belge ücreti 700.00.- TL olup mektubun geçerlilik süresi 1 aydır.

Sonraki aşamada;

  • VFS Global web sayfasından  https://visa.vfsglobal.com/tur/tr/fra randevu alınmalıdır. Vize protokolü başvuruları sadece VFS ankara ofisi aracılığıyla yapılabilmektedir. 
  • MTSO tarafından kontrol edilen dosya ve hazırlanan tanıma mektubu VFS şirketine şahsen teslim edilir ve parmak izi verilir.

VFS Global Şirketi, Ankara, Türkiye
Başvuru Saatleri: 08.30-12.00 ve 13.00-16.00 (Pazartesi - Cuma) 

Regnum Sky Tower, İşçi Blokları Mh.
Rıfat Ilgaz Cd. No:57/A 06530 
Çankaya- Ankara TÜRKİYE

 

Vize Başvuru Merkezi; Cumhurbaşkanlığı Köşkü ile Kuğulu Park arasında bulunan protokol yolundaki, Çek ve Slovakya Büyükelçiliklerinin tam karşısında yer almaktadır.

  • (VFS Kroki linki)
  • Pasaport iade saatleri: 13:00 ile 16:30 saatleri (Pazartesi - Cuma)
  • VFS Global Şirketi başvuru dosyanızı aynı gün içerisinde Büyükelçiliğe teslim eder ve değerlendirme sürecinin ardından pasaportunuz adresinize teslimedilir. 

UYARI: Vize başvuru ücreti, VFS Global Hizmet Bedeli, pasaportun adresinize teslim edilmesi için UPS şirketine ödenecek kargo bedeli avro cinsinden ödenecektir.  Başvuru sırasında ilgili meblağı Avro olarak yanınızda bulundurmanız tavsiye olunur. 

- Şirket antetli kağıdına basılacak dilekçelerde antetlinizde belirtilen adres, telefon ve faks numaralarınızın güncel olmasına dikkat ediniz.
- Vizenizin reddedilmesi halinde, vize ve servis ücretleri iade edilmez. Vize dosyası hazırlama sürecinde yapılan masraflardan hiçbir şekilde Odamız sorumlu değildir.
- Gerekli gördüğünde, Fransa Büyükelçiliği her türlü ek belgeyi isteme ve vize talebi için gerekli belgelerin listesini değiştirme hakkını saklı tutar.
- Fransa Büyükelçiliği vize süresine her dosyayı ayrı ayrı inceleyerek karar vermektedir.
- Vize işlemlerinin tamamlanma süresi Fransa Büyükelçiliği Vize Bölümünün yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilmektedir.


EKLER:

EK1 - Tanıma Mektubu Başvuru Dilekçesİ
EK2 - Kişi Bildirim Dilekçesi 


Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER