MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

Mersin limonu markalaşıyor 04.02.2019 tarihinde yayınlandı

Türkiye’nin limon başkenti Mersin, limonata ve dondurmayla limonu markalaştırma yolunda ilk adımı attı. Mersin limonundan üretilen limonata ve limon dondurması, ‘Merlim’ ve ‘Mersin Limonatası’ marka adlarıyla üretilerek Türkiye ve dünya pazarlarına sunulacak. Mersin merkezli bir firmanın, ilk etapta Aksaray’daki fabrikasında üreteceği Türkiye’nin yeni markası ‘Mersin Limonatası’ ile limona katma değer sağlaması hedefleniyor. 


Mersin limonu markalaşıyor

Mersinli Gazeteci Fatih Alkar’ın yaklaşık 4 yıldır büyük çaba harcayarak, Mersin’in en önemli değerlerinden limonu markalaştırma hayali gerçek oldu. Bu çabalar sonucunda, Mersinli iş adamı Servet Özkaya, Aksaray’daki Özkaya Dondurma A.Ş. fabrikasında “Türkiye’nin yeni markası Mersin Limonatası” sloganı ve ‘Merlim’ markasıyla Mersin limonundan limonata ve dondurma üretimine başladı. Özkaya Dondurma A.Ş. tarafından üretilen limon içinde dondurma ve limonata ikram edilen ‘Merlim’ ve ‘Mersin Limonatası’ basın lansmanına Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Başkanı Ayhan Kızıltan, Mersin Barosu Başkanı Bilgin Yeşilboğaz, Mersin Ekonomi Platformu Dönem Başkanı Özcan Demir, MÜSİAD Mersin Başkanı Serdar Yıldızgörer, Mersin Serbest Muhasebeciler ve Mali Müşavirler Odası Başkanı Ömer Faruk Tokgöz, Turunçgil Konseyi Başkanı Kemal Kaçmaz ile çok sayıda STK temsilcisi katıldı.  

Kızıltan: “Limona katma değer sağlanacak”  
MTSO Başkanı Ayhan Kızıltan, toplantıdaki konuşmasında, Mersin limonunun markalaşması yönünde büyük çaba harcayan ve Mersin limonatasını ‘Merlim’ adı altında bir marka haline getirilmesine vesile olan Fatih Alkar’a teşekkür etti. Mersin limonunun değerlendirilip, Özkaya A.Ş. tarafından limonata ve dondurmaya dönüştürülmesini büyük bir memnuniyetle karşıladığını belirten Kızıltan, ayrıca limonun kabuklarının, posasının ve çekirdeklerinin de kozmetik, sanayi gibi farklı alanlarda katma değerli ürünler olarak değerlendirileceğini söyledi. Böylece limonun katma değerinin artırılacağını vurgulayan Kızıltan, “Bizim de istediğimiz buydu. Bugün çiftçimiz limonu 2 liraya satıyor. Ama biz limona katma değer sağlarsak, çeşitli parçalarından yeni ürünler elde edersek, çiftçi de limonu daha yüksek fiyata satabilir” dedi. Merlim limonatası ve dondurmasının ilk etapta Aksaray’daki fabrikada üretileceğini dile getiren Kızıltan, firma sahibi Özkaya’dan Mersin’e de bir tesis kazandırmasını isteyerek, böyle bir yatırıma her türlü desteği vermeye hazır olduklarını ifade etti.  

Özkaya: “Entegre tesis için çalışmalarımız sürüyor”
Mersin’de iki, Aksaray’da bir fabrikası bulunan Servet Özkaya ise toplantıda, Mersin için bir değer üreten, bir adım atıp faydalı çalışmada bulunan, Mersin ekonomisine yön veren kişilere karşı yöneticilerin kayıtsız kalmayıp, bu çalışmaları taçlandırıp ödüllendirdiğini, destek olduğunu söyledi. Bu güvene layık olabilmek için limon başta olmak üzere narenciye ürünlerinin katma değerli olarak dünya pazarlarına ulaştırılması adına ellerinden gelen gayreti göstereceklerini dile getiren Özkaya, şunları söyledi: 
“Bildiğiniz üzere limonun kabuğu, suyu, çekirdeği ve posası değişik alanlarda değerlendiriliyor. Limon dünyada gıda sanayisi başta olmak üzere sağlık sektörü ve kozmetik ürünlerine kadar birçok sanayi sektöründe kullanılıyor. Şirketimiz limondan ürettiği ürünleri limonata, çay ve içecek sektörüne, dondurma sektörüne, pastacılık, bisküvi, kek gibi gıda sektörüne, ilaç ve kozmetik sanayine göndererek tedarik hizmeti veriyor. 
Bununla birlikte Mersin’de kısa bir süre içerisinde yüksek kapasite ve teknolojiye sahip entegre bir tesis kurmak için çalışmalara başladık. Bu tesisi, 2020 yılında Mersin’de yapılacak Uluslararası Turunçgil Kongresi’nde Mersin limonatası ikram etmek üzere faaliyete geçirmeyi planlıyoruz.” 

Alkar: “Hayalimi gerçekleştirdim”
Mersin Limonatası’nın fikir babası Fatih Alkar ise hayalini gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşadığını vurguladı. Alkar, “Dostlarımla birlikte uyuyan bir devi uyandırdık, narenciyenin anavatanı Mersinimizin marka değerleri olması anlamında harekete geçtik. İnanıyorum ki, bu bir başlangıç ve marka değerimizin sayısının artmasında mihenk taşı olacak” ifadelerini kullandı. 



Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER