MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

EticaretSEM Konferanslarının 11.si, Mersin’de düzenlendi 01.04.2015 tarihinde yayınlandı

Ana Sponsorluğunu Dora Telekom’un üstlendiği, E-ticaretSEM ve Türk Ekonomi Bankası (TEB) işbirliğinde organize edilen ve alanında Türkiye’nin en büyük e-ticaret etkinliği olarak nitelendirilen EticaretSEM Konferanslarının 11.si, Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) Konferans Salonunda gerçekleştirildi.


Açılış konuşmalarını Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut ve ETICAD Başkanı Ercüment Erdem’in yaptığı, moderatörlüğünü Atıf Ünaldı’nın üstlendiği etkinlikte 16 kişilik konuşmacı topluluğu E-ticaret firmalarının başarı stratejilerinin yanı sıra dijital planlamaları ve yatırım maliyetlerinin ön plana çıkacağı ve üretimlerin değer kazanmasının yol haritalarını katılımcılarla paylaştı. Gittigidiyor.com CEO’su Gülfem Toygar ve Sefamerve.com CEO’su Mehmet Metin Okur’un özel konuk olduğu etkinliğe birçok ulusal markanın üst düzey yetkilisi de katıldı.

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut, “Hızla değişen dünyada, her 15-20 yılda, yeni bir kavram dünya ekonomisini, sosyal yaşamımızı ve geleceğe bakışımızı değiştiriyor. Türkiye olarak 80’li yıllarda bilgisayarla tanıştık; 90’lı yıllar ekonomimiz için teorik de olsa Ar-Ge yıllarıydı. 2000’lerde hayatımıza İNOVASYON girdi; son 15 yıldır yaygın bir şekilde internetle tanıştık. İnternetle bilgiye ulaşmak kolaylaştı, iletişim kolaylaştı. Ancak, son yıllarda öyle bir kavram hayatımıza girdi ki; bu kavram interneti sadece bilgiye ulaşma ve haberleşme aracı olmaktan ziyade; ekonomiden sağlığa; eğitimden ticarete, sanayiden sosyal yaşamımıza ve kültürel gelişimimize kadar dokunduğu her alanı değiştiren; ve akıllı bir şekilde dönüştüren bir sihre dönüştürdü. Bu kavram ICT denilen Bilgi ve İletişim Teknolojileri kavramıdır. ICT ile artık her şeyin bir SMART’ı, yani akıllısı var; şehirlerin akıllısı, sağlığın akıllısı, eğitimin akıllısı… ICT ile birlikte artık her şeyin bir e’si var; e-eğitim, e-devlet, e-ticaret...” dedi.

Başkan Aşut, “Bir sistem düşünün ki, hizmet ve malın üretimi, tanıtımı, satışı, sigortası, dağıtımı ve ödemesi bir bilgi ağı üzerinden yapılıyor. İnsan faktörü olmadan belge değişimi yapılıyor. E-ticaretle ekonomi dönüşürken; dijital pazarlama ise geleneksel pazarlamayı mezara gönderiyor. Düşük işlem maliyetleri, insan faktörünün azalması, tanıtım maliyetleri ve pazar uzaklığının artık bir mazeret olmaktan çıkması, özellikle KOBİ’ler için yeni bir çağ açıyor. ICT’ye dayalı e-ticaret ve dijital pazarlama, artık küçük işletmelere dünyaya hükmetme hakkı veriyor. Sıradan insanlara da kral olma şansı veriyor. İşte Bill Gates; işte Steve Jobs; işte Mark Zuckerberg. Dünyanın en büyük 500 firması arasında bir çok e-ticaret firmasının olması bunun en önemli göstergesidir. Eskiden markalaşma en az 15-20 yıl alırdı; şimdi 2 yıl. Elbette ICT’ye dayalı internet tabanlı bu e-ticaret ve dijital pazarlama her sorunu henüz çözemiyor. Bilgi ve gerçekten büyük bir deneyim gerektiriyor. Böylesi önemli konferanslar ve deneyim paylaşımları, interneti sadece bir pazarlama ve tanıtım aracı olmaktan çıkartacak ve gerçekten bir e-ticaret ekosistemi oluşmasına yol açacaktır. Bu anlamda; bu zengin içerikli buluşmanın tasarlanmasında; böylesi nitelikli firma ve temsilcilerinin bir araya getirilmesinde emeği geçenlere, özellikle E-ticaretSEM’e, sponsorlara ve destek olan herkese teşekkür ediyorum” diye konuştu.


Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER