MERSİN TİCARET VE SANAYİ ODASI
Türkçe English
MTSO 13. Yıl
ÇAĞRI MERKEZİ 0850 304 33 33
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin
Mersin Cennet Cehennem

Eğitim sektörü yol haritasını birlikte çizecek 29.04.2018 tarihinde yayınlandı

Okuyan, üreten, geleceğin mutlu insanlarını yetiştirmek Türkiye’nin önceliği olmalı. Şu anda atacağımız adımların meyvesini 20 yıl sonra toplayacağımızı düşünerek geç kalmamız adına doğru ve çok çalışmalıyız.


Eğitim sektörü yol haritasını birlikte çizecek

MTSO 28 No’lu Eğitim Hizmetleri Meslek Komitesi Başkanı Mehmet Cahit Tunç, yeni dönemde tüm sektör temsilcileri ile ortak hareket edip kentin eğitim standartlarını yükseltmek adına izlenecek yol haritasını hep birlikte çizmek istediklerini söyledi.

Seçimler sonrasında Komite olarak yeni bir ekiple çalışmaya başladıklarını ve bu dönemde katılımcı bir yaklaşımla hareket etmek istediklerini anlatan Komite Başkanı Mehmet Cahit Tunç, “İlk çalışmamızı da bu yeni strateji doğrultusunda gerçekleştirdik. Sektörümüzde faaliyet gösteren özel okul yetkililerini, sürücü kurslarını ve eğitimle ilgili diğer birimleri davet ettiğimiz bir toplantı düzenledik. Bu, İl Milli Eğitim Müdürümüz Adem Koca ve Odamız yetkilerinin de katıldığı bir tanışma toplantısıydı” dedi. Bu tür toplantılara 2 ayda bir periyodik olarak devam etmek istediklerini vurgulayan Tunç, sektörün sorunlarını hep birlikte belirleyip çözümü noktasında da birlikte karar almak istediklerini vurguladı. Hedeflerinin Mersin’in eğitim kalitesini en üst seviyeye çıkarmak olduğuna işaret eden Tunç, bunu birkaç kişinin bir araya gelmesiyle gerçekleştirmenin mümkün olmayacağını, konunun tüm paydaşlarıyla ortak hareket edilmesi gerektiğini söyledi. Ortaya çıkacak sonuçların da yine bu periyodik toplantılarda paydaşlara duyurulacağını anlatan Tunç, “Aynı zamanda bu toplantılarımıza sorunlarımızın çözümüne yönelik ilgili kurum yetkililerini de davet etmeyi sürdüreceğiz. Hedefimiz, çözüm odaklı çalışmalar yapabilmek” ifadelerini kullandı. Tüm temsilcilere fırsat verilen, yenilikçi bir mantıkla hareket etmek istediklerini kaydeden Tunç, bireysel değil, bütünleştirici bir strateji izleyeceklerini, bu nedenle katılımın önem taşıdığını bildirdi.

“Mersin’de özel okul sayısında kontrolsüz artış var”

Sektöre ilişkin değerlendirme de yapan Mehmet Cahit Tunç, Mersin’de özel okul sayısının çok hızlı arttığını ifade ederek, bu kontrolsüz artışın devam etmesi halinde ileride sıkıntı yaşanabileceğine dikkat çekti. Hızlı büyüme yaşanırken okulların niteliğinin düşürülmemesi gerektiğini kaydeden Tunç, “Bu kadar hızlı bir büyüme velilerin de kafasını karıştırıyor. Çocuklarının geleceği için doğru seçimi yapma aşamasında kaygıları artıyor” dedi. Bu nedenle okulların niteliklerinin artırılmasına yönelik çalışmalar yapılması gerektiğine değinen Tunç, bu niteliğin artması için tek başına yurtdışı modellerinin incelenmesinin de doğru olmayacağını vurguladı. Fiziki şartlar, Milli Eğitim Bakanlığı’nın okullarda uyguladığı programlar, Türkiye’nin ihtiyaçları, çocuklar mezun oldukları dönemlerde çalışması muhtemel meslek grupları göz önünde bulundurularak yeni modellemeler oluşturulması gerektiğini kaydeden Tunç, komite olarak bu yöndeki çalışmalara odaklanacaklarını bildirdi.

“Özel okullarda teşvik modeli gözden geçirilmeli”

Özel okulların niteliklerinin artmasında teşvik sisteminin önemli rol oynadığına da değinen Mehmet Cahit Tunç, mevcut teşvik sisteminin gözden geçirilmesi gerektiğine işaret etti. En büyük sorunu yatırım için arazi bulma noktasında yaşadıklarını anlatan Tunç, bu nedenle yalnızca Mersin değil Türkiye genelinde okullarda dikey büyümelerin başladığını ancak bu durumun da çocukların sosyal ve psikolojik gelişimi açısından sıkıntılara yol açabileceğini bildirdi. Eğitim konusunda yatırım yapacak kişilerin eğitim kökenli kişilerden ya da sektör içinden gelmesinin öneminden de bahseden Tunç, teşvik sistemi belirlenirken sektördeki tecrübenin de göz önünde bulundurulmasının fayda getireceğini anlattı. Eğitim sektöründeki hizmet yılları göz önünde bulundurularak yatırımcıların desteklenebileceğini vurgulayan Tunç, doğru gelişimin, ilerlemenin tecrübeli ellerden çıkabileceğini, teşviklerin yerine ulaşabileceğini söyledi.

“Türkiye, eğitimde ciddi bir dönüşümde”

Sektörde güzel gelişmeler yaşandığına da değinen Mehmet Cahit Tunç, eğitim sektörünün ciddi bir dönüşüm sürecinde olduğunu ifade etti. Bu dönüşüm sürecinde negatif yönlerin tespit edilerek pozitife çevirme noktasında adımlar atılması gerektiğini belirten Tunç, bugün yapılan tüm çalışmaların ilk meyvesini 15-20 yıl sonra vereceğini, bu nedenle iyi planlanması gerektiğini söyledi. Eğitimin siyasal kimliklerden arındırılarak, tüm kimlikler dışarıda bırakılıp ülkenin ihtiyaçlarına, hedeflerine uygun doğru modellemelerle geliştirilmesinin önemine değinen Tunç, “Ancak o zaman geleceğin mutlu insanlarını, bilim insanlarını yetiştirebiliriz” değerlendirmesini yaptı.

Mutlu bireyler yetiştirirken özgüveni yüksek, akademik başarıya sahip bireyler yetiştirmeye özen gösterilmesi gerektiğini de anlatan Tunç şunları söyledi:

Sadece bir yönü güçlü olan gençlerimizin gelecekte çok mutlu olabileceğini söylemek zor. Bundan dolayı yapacağımız tüm çalışmalarda öğrencilerimizin akademik, sosyal zekalarını en üst seviyeye çıkarabileceğimiz eğitim modellerini cesaretle tartışıp gelenekçi yapıdan sıyrılabilmeliyiz.

“Kentin ihtiyacına uygun mesleki eğitim önemli”

Bugün var olan mesleklerin büyük bölümünün mevcut ilkokul öğrencileri mezun olduğunda artık var olmayacağını kaydeden Mehmet Cahit Tunç, şunları söyledi:

Maalesef bu durum göz önünde bulundurulmuyor. İhtiyaca yönelik oluşturulmayan üniversite ya da meslek liseleri büyük bir sıkıntı. Gelişen ve büyüyen Türkiye’nin bu anlamda ciddi istatistikleri bulunmasına rağmen yine de atılan adımların bu meslek tanımlamalarına uygun olmayan yatırımlarla hareket ettiğini görüyoruz. Bu durumda ülkenin önde gelen holdingleri yetişmiş ara eleman ihtiyaçlarını kendi içlerinde verdikleri eğitim programlarıyla çözme gayretine giriyor. Asıl hedef, Türkiye’nin bölgelerinin ihtiyacına uygun adımlar atmak olmalı. Örneğin Mersin için sanayisine, tarımına, lojistiğine yönelik planlamalar yapılıp bu yöndeki eğitim yatırımları hızlandırılmalı, bölgeye yönelik teşvikler verilmeli.”

Uluslararası ölçme, değerlendirme merkezlerinin verdiği raporlarda Türkiye’nin sıralamasına da dikkat çeken Tunç, matematik ve fen sıralamalarının kötü olmasından daha tehlikeli olanın çocukların okuduklarını anlamıyor olmasında yattığını söyledi. Bu tehlikenin fark edilerek çözümüne yönelik adımlar atılmasının önemine değinen Tunç sözlerini, “Okuyan, üreten, geleceğin mutlu insanlarını yetiştirmek Türkiye’nin önceliği olmalı. Şu anda atacağımız adımların meyvesini 20 yıl sonra toplayacağımızı düşünerek geç kalmamız adına doğru ve çok çalışmalıyız” diye tamamladı.


Sayfa gönderiliyor. Lütfen bekleyiniz

ARKADAŞINA GÖNDER